W 2001 roku uchwałą Konferencji Rektorów Uniwersytetów Polskich (KRUP) zostało powołane do życia Międzyuniwersyteckie Centrum Informatyzacji (MUCI). Od 20 już lat, w ramach stale powiększającego się grona uczelni, wspólnie kształtujemy i wdrażamy wizję informatyzacji środowiska akademickiego.
W 2001 roku uchwałą Konferencji Rektorów Uniwersytetów Polskich (KRUP) zostało powołane do życia Międzyuniwersyteckie Centrum Informatyzacji (MUCI). Od 20 już lat, w ramach stale powiększającego się grona uczelni, wspólnie kształtujemy i wdrażamy wizję informatyzacji środowiska akademickiego.
Poniżej zamieszczony jest harmonogram urodzinowej konferencji 9 i 10 listopada 2021 wraz z prezentacjami oraz nagraniami.
Część I - godz. 10:30 - 12:30
Razem od 20 lat
Otwarcie konferencji i powitanie gości
prof. Marek Kręglewski
Wystąpienie Rektor UAM
prof. Bogumiła Kaniewska
Wystąpienia zaproszonych gości
prof. dr. hab. inż. Arkadiusz Mężyk (KRASP)
Wystąpienia zaproszonych gości
prof. dr hab. inż. Teofil Jesionowski (KRPUT)
Wystąpienia zaproszonych gości
prof. Dariusz Surowik (KRePUZ)
Wystąpienia zaproszonych gości
dr Raimund Vogl (EUNIS)
Krótka historia MUCI
prof. Marek Kręglewski
20 lat MUCI w liczbach
dr Tomasz Wolniewicz
MUCI na arenie międzynarodowej
dr Janina Mincer-Daszkiewicz
Część II - godz. 13:30 - 15:30
Projekty MUCI
Uniwersytecki System Obsługi Studiów – dr Janina Mincer-Daszkiewicz
Otwarty System Antyplagiatowy – prof. Marek Kowalski
Serwis Akademickich Biur Karier – mgr Anna Bielawiec-Osińska
Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją EZD EDU – mgr Piotr Gwizdała
Uniwersytecki System Obsługi Studiów
dr Janina Mincer-Daszkiewicz
Otwarty System Antyplagiatowy
prof. Marek Kowalski
Serwis Akademickich Biur Karier
mgr Anna Bielawiec-Osińska
Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją EZD EDU
mgr Piotr Gwizdała
Część I - 9:30 - 11:30
USOS - Wspólna wizja, wspólne działanie, lepsza organizacja - część 1
Internetowa Rekrutacja Kandydatów – UW, UJ, UMK
Anna Olczak, Agnieszka Ligęza, Maciej Pasikowski, Kamil Gajęcki, Mariusz Czerniak
Wnioski w USOSweb - MUCI, UJ, UMCS, UW
Łukasz Krawiranda, Natalia Wojciechowska, Żaneta Chęć, Emilia Siuda
Mobilny USOS i mLegitymacja – UŁ, UW, PW
Maciej Sysak, Łukasz Krawiranda, Natalia Wojciechowska, Marcin Drozd
Archiwum Prac Dyplomowych - UO, AGH, UŚ
Anna Pietrzyk, Joanna Andrzejuk, Łukasz Wachstiel
Akademiki, Podania, Oświadczenia, PIT stud - UAM
Remigiusz Ciemiński
Internetowa Rekrutacja Kandydatów
Anna Olczak, Agnieszka Ligęza, Maciej Pasikowski, Kamil Gajęcki, Mariusz Czerniak
Wnioski w USOSweb
Łukasz Krawiranda, Natalia Wojciechowska, Żaneta Chęć, Emilia Siuda
Mobilny USOS i mLegitymacja
Maciej Sysak, Łukasz Krawiranda, Natalia Wojciechowska, Marcin Drozd
Archiwum Prac Dyplomowych
Anna Pietrzyk, Joanna Andrzejuk, Łukasz Wachstiel
Akademiki, Podania, Oświadczenia, PIT stud
Remigiusz Ciemiński
Przerwa 11:30 – 12:00 (w części zdalnej - materiały filmowe)
Część II - 12:00 - 13:00
USOS - Wspólna wizja, wspólne działanie, lepsza organizacja - część 2
KOOS jako zalążek elektronicznej teczki - UWr
(film)
Płatności – UO, UWr
Joanna Andrzejuk, Monika Zielonka
Rejestracje żetonowe w USOSweb, Ankieter, Planista, ELS/ELD-struktury, Wybory w USOSweb – AGH, UO, UJ
Anna Pietrzyk, Joanna Andrzejuk, Dominika Grysztar, Michał Pysz
Automatyczne rozliczanie studenta z wymagań - AGH
Anna Pietrzyk
Rozliczenie pensum, System Rezerwacji Sal, CAS – UMK
Mariusz Czerniak
Płatności
Joanna Andrzejuk, Monika Zielonka
Rejestracje żetonowe w USOSweb, Ankieter, Planista, ELS/ELD-struktury, Wybory w USOSweb
Anna Pietrzyk, Joanna Andrzejuk, Dominika Grysztar, Michał Pysz
Automatyczne rozliczanie studenta z wymagań
Anna Pietrzyk
Rozliczenie pensum, System Rezerwacji Sal, CAS
Mariusz Czerniak
Część III - 13:00 - 14:00
Dyskusja panelowa "O pożytkach wspólnego działania"
Prowadzący
Stefan Jackowski – profesor nauk matematycznych, specjalista w zakresie topologii algebraicznej.
Jest autorem/współautorem prac naukowych w publikowanych w czołowych czasopismach matematycznych. W latach
2005-13 był prezesem Polskiego Towarzystwa Matematycznego, a 2017-20 członkiem zarządu Europejskiego Towarzystwa
Matematycznego. Od br. przewodniczy Komisji Etycznej tego Towarzystwa.
Jako dziekan Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki UW w latach 1990–96 i 1999–2005, poświęcał wiele
uwagi modernizacji zarówno przestrzeni fizycznej jak i wirtualnej Wydziału i Uniwersytetu. Kierował projektem w ramach
którego w roku 1998/99 powstał pierwszy elektroniczny katalog przedmiotów prowadzonych na UW, będący jednym z protoplastów
USOS. Wykorzystywał liczne kontakty w świecie nauki i pobyty naukowe na uczelniach europejskich i w USA do zbierania doświadczeń
w zakresie organizacji uczelni, ich przestrzeni i zasobów wirtualnych. Jest autorem wielu artykułów dotyczących
szkolnictwa wyższego. W latach 2009-10 był koordynatorem merytorycznym "Strategii szkolnictwa wyższego do 2020 roku",
firmowanej przez Ernst & Young Consulting i Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową. W ub. roku, razem
z architektami M. Sikorskim i K. Matysiak opublikował książkę „Przestrzenie uniwersytetu. Trendy, Wizje, Standardy projektowania”.
Jest członkiem Komitetu Ewaluacji Nauki.
Paneliści
Biogramy panelistów
dr hab. Dominik Antonowicz – kierownik Katedry Badań nad Nauką i Szkolnictwem Wyższym w Uniwersytecie
Mikołaja Kopernika w Toruniu. Zajmuje się badaniem globalnych trendów szkolnictwa wyższego, ustrojem a także
zarządzaniem instytucjami akademickimi.
Ukończył studia w UMK (socjologia) oraz University of Birmingham (public management), pracował jako postdoc
w Center of Higher Education Policy Studies (CHEPS) na University of Twente (2008-2009),
Centro de Investigação de Políticas do Ensino Superior CIPES na University of Porto (2016) oraz pełni funkcję
visiting professor w Ontario Institute for Studies in Education (OISE) na University of Toronto (2020-2021).
Dominik był stypendystą rządu brytyjskiego (Chevening Scholar), NAWA (im. Bekkera), Fundacji na rzecz Nauki Polski (Start oraz Kolumb).
Jest autorem trzech książek oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych z zakresu nauki i szkolnictwa wyższego
publikowanych w najbardziej prestiżowych polskich międzynarodowych periodykach naukowych (Higher Education,
Studies in Higher Education) oraz rozdziałów w monografiach wydanych przez prestiżowe domy wydawnicze
(np. Oxford University Press, Routledge, Pelgrave-Macmillan, Springer czy Sense).
prof. Adam Roman – informatyk, kierownik Zakładu Inżynierii Oprogramowania na Wydziale Matematyki i Informatyki UJ oraz pełnomocnik Rektora UJ ds. informatyzacji. Naukowo zajmuje się testowaniem i jakością oprogramowania oraz teorią języków formalnych.
dr Nina Kancewicz-Hoffman –
ekspert i konsultant w obszarze polityki naukowej oraz zarządzania w badaniach naukowych
i szkolnictwie wyższym ze szczególnym uwzględnieniem współpracy międzynarodowej.
Od 2014 konsultant Instytutu Badań Literackich PAN w zakresie rozwijania współpracy
międzynarodowej. Pracowała jako konsultant dla European Social Survey (ESS ERIC), była
członkiem Management Committee Akcji COST ‘European Network for Research Evaluation
in the Social Sciences and the Humanities” (ENRESSH)’.
Od 2012 członek Grupy Doradczej ERIH PLUS (European Reference Index for the
Humanities) przy Norwegian Social Science Data Services (NSD), Bergen, Norwegia.
Członek Komitetu Naukoznawstwa PAN na kadencje 2015-2018 i 2019-2022.
W latach 2003-2013 pracowała w Europejskiej Fundacji Nauki (European Science Foundation)
w Strasburgu, gdzie w okresie 2003 – 2008 odpowiadała m.in. za organizację konkursów na
finansowanie projektów współpracy międzynarodowej i peer review, a w okresie 2009 – 2013
kierowała działem nauk humanistycznych i społecznych.
W latach 1997–2003 kierowała Biurem Wspomagania Rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego.
W latach 1993–1996 była Dyrektorem ds. Współpracy z Zagranicą raz kierowała ‘Programem
Reformy Sektora Nauki i Technologii w Polsce – SCI-TECH’ finansowanego ze środków Unii
Europejskiej w Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej (FNP). W latach 1990-1993 zajmowała się
współpracą międzynarodową kolejno w Ministerstwie Edukacji Narodowej, Ministerstwie Pracy
i Polityki Społecznej i w Fundacji Kultury.
W 1986 roku otrzymała stopień doktora nauk humanistycznych (Ph.D. in Slavic Languages
and Literatures) na Uniwersytecie Columbia w Nowym Jorku, a przedtem stopień magistra
filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim (1973).
mgr Ewa Wiśniewska – absolwentka administracji w Akademii Leona Koźmińskiego oraz studiów podyplomowych Akademia Kompetencji Menedżera ALK. Kierownik dziekanatu Kolegium Prawa w ALK, a także od 2019 r. wiceprezes Stowarzyszenia Forum Dziekanatów i koordynator sekcji prawnej, w 2020 r. członek zespołu doradczego do spraw cyfryzacji rekrutacji i obsługi procesu dydaktycznego przy MNiSW, od 2021 r. ekspert KRASP. Współautorka kilku publikacji poświęconych zarządzaniu uczelniami (wyd. ALK, SGH, Emerald Publishing) oraz wielu artykułów branżowych na łamach Forum Dziekanatów.